Resultat, mål och måluppfyllnad för genomförda testresenärsaktiviteter

Hem Forum Forum Resultat, mål och måluppfyllnad för genomförda testresenärsaktiviteter

Detta ämne innehåller 2 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av  edenius - 3 år sedan.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare

edenius
    Medlem

Hej alla glada,

Jag arbetar en hel del med testresenärsaktiviteter i Uppsala län och är nyfiken på att få ta del av resultat, mål och måluppfyllnad från andra genomförda testresenärsaktiviteter.
    -Hur många utskick/DR gick ut? Dvs hur många nåddes?
    -Hur många ansökte/anmälda intresse?
    -Hur många blev uttagna som testresenärer?
    -Hur många fortsatte att resa med kollektivtrafiken även efter testperioden? Dvs hur många gick från att vara vanebilist till kollektivtrafikpendlare/resenär?

Kanske det tom finns någon typ av sammanställning av genomförda testresenärsaktiviteter som jag missat?

Jag tar tacksamt emot det mesta, här i forumet eller direkt på karin.edenius@ul.se.

Tack på förhand och trevlig helg!

/Karin Edenius, projektledare på UL

Olov Åslund
    Medlem

Hej

Har du sett Trafikverkets sammanställning av 10 olika testresenärsprojekt i Sverige. Den heter Effektsamband för marknadsföring av kollektivtrafik till bilister Publikationsnr. 2012:126.

Lycka till
    /Olov Åslund, Eskilstuna

edenius
    Medlem

Stort tack för tipset Olov!

Denna har jag tagit del av tidigare, då vi är en av de som är med som exempel. Jag vet dock att det finns betydligt fler testresenärsaktiviteter, än de som är med i rapporten, vars resultat vore superintressant att ta del av.

Håller tummarna att det dyker upp fler tips och/eller exempel. :)

/Karin

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Svenska nätverket för mobility management Follow us Twiter RSS